torsdag 31 december 2009

Gott Nytt År

Det vi fruktade kom över oss, med rågat mått. Nu är det dunka, dunka disco. Ett på varje sida av huset vi bor i. Full volym - vi får se hur det går med sömnen.
Det som är kul är att det är så självklart indiskt sätt att fest. Man störs men för mig är det också en härlig, exotisk upplevelse.

Men i alla fall, nu är det 20 minuter till midnatt här, jag har sett några fyrverkerier, jag tänkte kolla om det kommer mer vid tolv slaget.

Måste berätta också att jag var på min första motorcykel färd idag, med min svåger. Jag åkte i o f bara bak men det var väldigt kul. Vi var och handlade i en livsmedelsbutik, vilket jag tycker är intressant då det är hemmaplan för mig.

Imorgon blir det med största sannolikhet en utflykt till Moder Teresias center på eftermiddagen. Verkligen spännande.

Gott nytt år.

3 kommentarer:

Fru Gustafsson sa...

Gott nytt år återigen...

Vad spännande att ni ska åka till Moder Theresas center. Kan tänka mig att det vill göra intryck på både stora och små.

Och nu undrar jag hur det blev med sömnen nyårsnatten?

Josef sa...

Jag var uppe till midnatt och sedan låg jag en stund på rummet och tittade på fyrverkeri. Men jag somnade ganska lätt trots oväsendet. Även Alfred sov bra hela natt.

När kom du själv hem? Nora var hemma hos bestemor och bestefar antar jag.

Sjöléns sa...

Nuhar jag läst allt du skrivit sedan ni kom hit, trevlig läsning!

Det är så kul att ni är h'r hos oss!!!

Stina