onsdag 30 december 2009

Shopping

Idag bar det iväg till ett av köpcentra här, såg ut som vilket köpcentra som helst i Sverige, bara betydligt mer personal och framförallt mer vakter. Det där med mycket folk och personal känns som man redan vant sig vid. Det betyder mycket att vi bor hos hemma hos min syster, man kan dra sig undan, bara sitta ute på en innegård och slappa och liksom smälta alla intryck av människor. För det är mycket folk, överallt, hela tiden, nära, tittande, stirrande, glada.

Sonen blev jätte glad när vi skulle åka taxi för det är superkul. Och det klart det är kul, inget bälte, massor bilar, motorcyklar, cyklar, mopeder och gångare i en salig blandning, väldigt nära och alla tutar hela tiden. Sitter nu när klockan snart är 22 och jag tror inte det går tio sekunder utan man hör någon tuta utanför. Lite annat än Kållandsö, där hör man en tuta kanske en gång i månaden på sommaren. På vinter är det tyst. Här är det bara mer eller mindre ljudligt. Men inget jag direkt störs av, än i alla fall.

Shopping - det är väl inget jag är svensk mästare i, har liksom svårt att komma igång. Men idag kom jag igång, handlade riktigt mycket - bra priser hjälper till kan man säga, speciellt när man hittar märkeskläder och grejor som kostar mindre än 1/4 av vad det kostar hemma. Har t o m köpt kläder till frun, och jag tror det är första gång.

Som min syster säger, man behöver inte tänka över huvudtaget på vad saker, kläder och mat kostar. Det tar ett tag innan man kommer över det. Man vill gärna kolla priser först.

Ja, ja - det var nog inte sista gången vi var ute och handlade och vi har inte varit på marknaden ännu.

2 kommentarer:

Fru Gustafsson sa...

Det där med ny resväska kanske du behöver fundera på nu. Om du fortsätter shoppa så som du beskriver här, kanske du kommer hem med två nya resväskor.

Jag är väääldigt nyfiken på vad du har köpt till mig....

Josef sa...

Ja, jag prata med Per om ny resväska här för en stund sedan. Det hade varit halva priset, ev var det fortfarande, men det blir nog en resväska till. Vi har en fått en hel del julklappar åxå.