torsdag 7 oktober 2010

Utsättning och formning av sulan.



Efter någon veckas uppehåll kom idag snickarna och tog vid. Utbygget sattes ut (det är där snörena går) och formar gjordes för sulan. Sulan är det som man sedan börjar mura på. Troligtvis kommer det att gjutas nästa vecka. Men det är alltid lite osäkert och vi har inte bråttom.

Vi skall bygga på s k torpargrund och inte gjuta en hel platt som är vanligare på nya hus.

För den som är insatt eller snickare kommer ni med säkerhet finna fel i min beskrivning hur bygget fortskrider. Jag är verkligen lekman på området och lär mig mer än vad jag kan hjälpa till. Men det är något jag vill också, lära mig och det får man liksom på köpet - så jag skall försöka hjälpa till så mycket som möjligt och lära mig ännu mer.
Jag blir inte stött i kanten om någon rättar mig när jag försöker beskriva ett skeende av bygget. Utan kommentera gärna felaktigheter.

3 kommentarer:

bergenwall sa...

Det ser bra ut,Josef.Lycka till med resten. v v t.b,

bullegarien sa...

Om jag hittar några fel med bygget ska jag genast skriva... :)

Anonym sa...

Vad härligt det ser ut!:)Hälsa hela familjen i massor!
Kram Lotta