onsdag 27 oktober 2010

Väggar och takstolar.








Nu händer det grejer. I tisdags åkte väggarna upp. Jag själv var tvungen att vara i Spiken hela dagen men pappa fick vara stand-in, vilket ni ser på bilden. Alfred passade på att vara ute men fick nästan inte komma in efter det.
Idag har takstolar kommit på plats, vilket verkligen gav rymdkänsla...det blir stort. Övervåningen blir STOR. Men den färdigställs inte med en gången utan det får bestefar ta nästa höst ;)

Och till alla som känner mig - imorgon skall vi spika råspont PÅ taket. Pappa skall vara här och langa upp till oss under tiden som jag övervinner min rädsla för höjder.

Alfred har varit hemma från skolan i två dagar p g a sjukdom. Men mår bättre ikväll. Nora övernattar hos farmor.

3 kommentarer:

Sjöléns sa...

WOW!!!! Det blir verkligen stort, Per skulle gärna varit med säger han här... Rädslan för höjder försvann väl i Indien när du bodde med dina systrar... : ) Kanske kul för Alfred att vara sjuk och se dem bygga, det syns på kläderna vad han uppskattar i all fall...

Vi ser med spänning fram mot nästa inlägg..

/Stina

Anonym sa...

Morsomt av vi på Begby kan følge med på prosessen!!!!

Indianerna sa...

Oj så stort det blir!
Lycka till i morgon då Josef. Jag är imponerad av att du gör det trots skräcken. Jag lider ju av samma
släktdrag...
men pappa nöjer sig visst med att langa upp, det kan jag förstå : )

Hälsa Alfred att Isak ville ringa och prata med honom idag, fast hans mor sa nej, fullt upptagen med att steka biffar. Vi kanske försöker i morgon i stället.

Hälsa alla!
Lisa