torsdag 28 oktober 2010

Råspont och tjärpapp.




Det ser ut som pappa var åskådare men han var en viktig länk som hantlangare av råspont. Väldigt tacksamt.

Jag kom inte över min höjdrädsla så jag var aldrig överst och arbeta, det fick J och G göra.
En trevlig del i arbetet är rasterna. Det kan låta som jag är arbetsskygg men vi har väldigt trevliga samtal och diskussioner vid kaffebordet - nästan lika trevligt som i Spikens Café.

Förresten...på lördag kommer NLT (Nya Lidköpings Tidningen) till Spikens Café och rapporterar från hösten i Spiken. De skulle komma kl 11.00 - så hjärtligt välkomna och fyll caféet. Så vi kan göra ett riktigt maffigt intryck.

6 kommentarer:

Indianerna sa...

Vi hade gärna kommit och fikat på lördag i Spiken, men men... lite långt kanske.

Lisa

Familjen Andersson sa...

Oj oj oj, vad det går snabbt framåt nu. Ska verkligen bli kul att komma och hälsa på er framöver och beskåda detta bygge! Så spännande!
//Joy

Anonym sa...

Ikke så farlig å være høyderedd. Bibelen sier at vi skal holde oss til det lave.... Eller var det bra i stua her også i kveld, den som forstår - han forstå. Gleder oss til å besøke dere igjen...

Begygjengen....

Sjöléns sa...

Oj vad det händer grejer... Vi skulle också gärna kommit på lördag men det är lite långt och åka och jag ska dessutom jobba..

Kram till er alla!!!

/Stina

Anonym sa...

Helt galet!!:) Trellebygden blir inte sig lik, det ser jag!

Kram Lotta

bergenwall sa...

Det tar sig, man blir lite sugen på att spika när man ser dom fina bilderna.
På tal om höjdrädsla, vi ska en dag blicka ut från höga höjder, Josef. v v t.b.