tisdag 19 oktober 2010

"Det blir skillnad när du får ett eget hus."





Idag och igår murades grunden upp. Jag var hantlangare och lärde mig mycket, då jag aldrig murat tidigare. Det som inte syns på bilderna är att grunden putsats på utsidan vilket gjorts idag.

Mamma och pappa var här igår och titta, vilket de är ofta. Men igår så berättade mamma för AnnC att det var så roligt se att jag var så intresserad av att hjälpa till och lära mig, för det har jag aldrig varit förut.
Detta stämmer givetvis, jag har varit väldigt ointresserad av bygge och liknade i tonåren och även efter, men jag får säga som alla har sagt till mig, "Det blir skillnad när du får ett eget hus.", och precis så är det.

4 kommentarer:

bergenwall sa...

Det tar sig och som sagt intresset för husbygge växer med åren, Ha en bra dag psalm 127 :1 v v v v Bergenwall.

Sjöléns sa...

Härligt att se utvecklingen...

BETSY sa...

Kul att följa ert byggprojekt! :)

bymarka.blogspot.com sa...

Nå går det unna i svingene. Snart er vel taket på plass også. Morsomt!