lördag 28 november 2009

Finns jag?

Efter ett antal år som politisk aktiv kommer jag med största sannolikhet dra mig tillbaka och inte delta något i nästa val.
Nu måste det sägas att jag inte varit mycket aktiv, jag var först med i den lokala styrelsen i Lidköping och sedan varit ersättare i en nämnd. Jag är mycket politisk intresserad och har verkligen tyckt det varit roligt även om jag inte kunnat lägga så mycket tid som jag velat på politiken av diverse olika anledningar.

Men varför sluta?

Ja, det är olika anledningar till varför jag vill sluta och tid är en stor anledningen.
En annan är att jag tror inte längre att man kan förändra Sverige genom politik efter att sett politik från insidan. Staten och kapitalet sitter i samma båt, medans folket tystas med bröd och skådespel. Det där får ni tolka hur ni vill.

Men sanningen är att Sverige håller på att gå under "av den tyngd som synden ger". Moraliskt förfall och politiska vridningar gör att en stor del av folket har allvarliga psykiska problem och drogas med antidepressiva. Droger och framförallt alkohol slår familjer och individer i småbitar och lämnar vraket kvar för korparna att äta på. Och vem bryr sig, inte politiker i alla fall och väldigt få andra i vårt överindividualliserade samhälle.

Och varför lyssna på en heterosexuell man mellan 30 - 40 år, som både är konservativt och egen företagare, som uppskattar fru och barn, betalar sin skatt och ser att Sverige är på väg mot avgrunden?

5 kommentarer:

Sjöléns sa...

Så sant, så snat...
Dina reflektioner berör... Jag tror vi ska lägga tid på de som finns runt omkring oss, en efter en. Om alla skulle göradet skulle vi förändra samhället och politiken också. Men de är lätt att glömma de närmsta, familjen. Det är just där vi ska börja och "överträffa varandra i ömsesidig hedersbevisning".
Du är värd all heder min käre bror!!! Saknar dig!
/Stina

Anonym sa...

Ja,kan skriva under på mycket. Det går med rasande fart mot avgrunden. Men vi väntar att riket skall komma! Håller även med Sjöléns, broder Paulus säger följande:

"Men om någon inte tar hand om sina närmaste, särskilt då sin egen familj, så har han förnekat tron och är värre än den som inte tror." 1 Tim 5:8

Om man vågar kan man med denna vers fundera över dagis och kristna föräldrar som ägnar mer tid åt arbete/tjänst mm.
Förnekat tron och vara värre än den som inte tror - det är väl ingen kristen som vill hamna i,eller?

Fredrik W

My Corner sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
My Corner sa...

På en måte litt uenig. Du som er så reflektert og klarer å formulere din tanker burde absolutt være med å forme Sverige.
Noen kan reddes. Hvorfor ikke begynne å skrive i avisenes leserinnlegg? Jeg er overbevist om at mange vil lese dine refleksjoner!

Anders Branderud sa...

Hej ” Handlarn i Spiken”! Du skrev: ”Men sanningen är att Sverige håller på att gå under "av den tyngd som synden ger". Moraliskt förfall och politiska vridningar gör att en stor del av folket har allvarliga psykiska problem och drogas med antidepressiva. Droger och framförallt alkohol slår familjer och individer i småbitar och lämnar vraket kvar för korparna att äta på. Och vem bryr sig, inte politiker i alla fall och väldigt få andra i vårt överindividualliserade samhälle.”


Jag håller med dig om att det finns mycket synd i Sverige. Men vad är då definitionen av synd?
Ribi Yehoshua ha-Mashiakh från Nasaret använde Torahns definition, vilket är att ordet har innebörden Torah-överträdelse. Bevis för att han hävdade det finns på sidan Netzarims.

På ett annat ställe i din blogg skriver du:” Denna dag som varit en tröst för kristna, då all ondska, orättfärdighet, orättvisa och korruption skall dömas och få sitt rättmätiga straff. ”
Enligt Tan’’kh – den judiska Bibeln – kommer en dom att ske över goyim (de som inte tillhör förbundet med Skaparen; definition enligt Tan''kh: de som inte följer buden i Torahn icke-selektivt (logiskt bevis för att Torahn är Skaparens instruktioner finns på ovanstående hemsida; sidan ”Christians”). Läs t.ex. Yeshayahu ("Jesaja") 66.

Allt gott, Anders Branderud