torsdag 3 september 2009

Trospredikantens återkomst

Nu har friden landat i själen efter ett par veckors turbulens. På lördag har jag min första vigsel och idag på en längre promenad föll bitarna på plats.
Gud är alltid så härlig, när man möter honom, han ser sällan bakåt utan pekar framåt. Lägger det som är förflutet bakom och ser framåt, ger visioner och vägledning.

Nu finns bara en viss nervositet kvar inför lördagen, med den är egentligen bra, det gör att man förbereder sig bättre och går lite mer på tå.

Du har alla praktiska bitar fallit på plats också. Det känns tryggt.

"Allt förmår jag i Herren som ger mig kraft."

4 kommentarer:

Anthon recenserar sa...

Blir det prästkrage?

Josef sa...

Yes det blir prästkrage!!!

Harald sa...

Lykke til Josef!!!!

Sjöléns sa...

Blev lite orolig när jag läste ditt förra inlägg. Skönt med en Gud som möter oss där vi är och ger oss det vi behöver för att gå vidare.

Lisa