lördag 12 september 2009

Nya möten och fina fiskar.

Det gungar fortfarande i huvet efter dagens båtfärd. Det blir ett antal båtfärder i veckan trots att sommaren är slut. Fiskesäsongen har börjat och det har blåst ganska mycket de senaste gångerna jag har varit ute och vittjat.
Men idag kom lön för mödan, den första gösen. Uppskattningvis på 1.5 kg, vilket resulterade i lagom stora filéer för en familjemiddag. Det blir lyxmiddag det då kilopris på gösfilé sällan är under 300 kr.

Jag har även haft förmånen att träffa den ny pastorn på Kållandsö, anställd av pingstkyrkan, Lidköping. Han har varit i Spiken vid ett flertal tillfälle och både fikat och pratat - och eftersom kristenheten i Sverige inte är så stor så finns många gemensamma nämnare.

Vad skall han göra då? Det har jag inte riktigt koll på än men gudtjänstlivet har startat med gudstjänster både i Spiken och på Traneberg. Det är i alla fall en början. Detta följs av handlarn med stort intresse, då han själv har en stark dragning åt trosfrågor, existensiella spörsmål och Jesu liv och lära.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej käre bror! så fin du var i prästkrage!! Jag saknar er som du förstår och jag önskar att du el frun ska lägga ut lite bilder på barnen så vi får se dem... Det vore kul om ac ville skriva lite om sin vardag på sin blog, hälsa henne det från mig.
Kul att vi snart ses, du kommer tycka det är kul och annorlunda...

/kramar Stina

Anonym sa...

Hej käre bror! så fin du var i prästkrage!! Jag saknar er som du förstår och jag önskar att du el frun ska lägga ut lite bilder på barnen så vi får se dem... Det vore kul om ac ville skriva lite om sin vardag på sin blog, hälsa henne det från mig.
Kul att vi snart ses, du kommer tycka det är kul och annorlunda...

/kramar Stina

Anthon recenserar sa...

Åh ny pingstpastor det hade jag inte en anning om. Men mina kontakter på öna är ju inte så duktiga på skvaller nu för tiden.

Josef sa...

Dina föräldrar tillhanda håller mötets lokal för Pingstkyrkans kålllandsö grupp, precis som jag. Trevligt med musik och predikan när man jobbar, LIVE. Men som vanligt hade jag föredragit mer predikan och mindre musik.