tisdag 17 mars 2009

Naturupplevelsens befrielse

En tur i naturen botar det mesta. Att gå på ett rådjur, bli regelt skrämd av en plock duvor och njuta av orörd natur och brusande vågor - efter det inser man var harmonin finns - i naturen.

Apropå Skaparen av naturen så var syftet med promenaden ett få lite första hands information om vad jag skall predika på fredag för ungdomarna. Efter LKU:s bibelskolemässan som är i Missionskyrkan i Lidköping så skall jag predika på gudstjänsten.

Spännande - jag tror jag vet vad jag skall predika om...

6 kommentarer:

BETSY sa...

Men va roligt, ska du predika i missionskyrkan! Yey!!
//Betsy

My Corner sa...

Ja, den som har øre han høre hva Ånden sier til menighete. Det er det som er nøkkelen. Det maksimale er å vite Guds vilje og når vi preker det så behøver vi ikke lure på om vår preken var bra eller dårlig - vi bare tror Gud....

Josef sa...

Tack för era inlägg. Jag hoppas att predikan blir bra och alla får nåt från Gud.
Josef

Makena sa...

Hej Josef! Vad kul att du börjat blogga och kul att du tittade in hos mig med :). Men Slimdog...vad är det för film?;-)Klart ni ska gå och se Slumdog millionaire! Som sagt. Helt vansinnigt bra film! Hälsa Ann-Christin!

Indianerna sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Indianerna sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.