torsdag 28 juni 2012

Semestertider

Nu har jag varit ledig en vecka, semester. Jag har ju golfen igång men det räknas liksom inte känner jag, då det är mest avkoppling och trivsamt att vara där. Lugnt helt enkelt.

Men just semester, på något sätt känner jag att jag landat. Ingen brådska, inte för många måsten och faktiskt en del semesterplaner, något som jag normalt inte har eller har haft. Och det värsta är att det känns väldigt bra, men planer alltså.

Det som förvånar mig lite är att jag är så lugn och trygg, trots att jag inte har något jobb och att framtiden är ganska oviss på grund av det. Men det finns liksom en tro att det löser sig, det ordnar sig men inte någon slapp "Det löser sig"-attityd utan mer en tro som bär och håller modet och hoppet uppe.
Jag är givetvis inte passiv, utan har sökt ett antal jobb och imorgon är en dag som kan förändra mycket i mitt och vårt familjeliv, men det finns nog anledning att återkomma till det ämnet någon annan dag.

För idag skall jag lägga i båten, klippa gräs, fixa TV:n och jobba på golfen - alltså en slapp semesterdag eller så väljer jag att inte göra något.

Trevlig semester.

1 kommentar:

Anonym sa...

:-)

AC