måndag 18 juni 2012

Fisketankar.

Då var man på gång med lite fiske. Inte så att jag fått några nät i sjön än men jag har rett opp näten. Det är lite speciellt att stå på land och göra något som är anpassat och gjort för ett annat element, i detta fall vatten.

Jag hade en lite märklig upplevelse senast jag var ute och gick. Det hade regnat och som vanligt var det massor med sniglar på vägen och det är inget märkvärdigt med det, och att en snigel blir överkörd, ja, vem bryr sig. 
Men när jag kom lite längre fram på vägen kom det en daggmask krypande och helt plötsligt brydde jag mig om daggmasken och tog upp den och kastade den i diket. När jag tänkte på det efteråt och varför jag brydde mig om en daggmask kom jag fram till att det måste berott på att den inte var i sitt rätta element. En daggmask på asfalt, det är liksom fel på alla sätt.

Vill man sedan, kan man fundera vad människans rätta element är. Ur ett kristet perspektiv där vi är skapade av Gud, så sätter Gud oss i en lustgård, en vacker trädgård. Och sedan har han förberett en himmel där vi skall vara i evighet. Där gatorna är av guld och portarna är gjorda av gigantiska pärlor. 

Det kan vara så att människans rätta element är i naturen men också i det vackra, fina och det överflödande.  

1 kommentar:

Anonym sa...

Benjamin Briel Lee var hela tiden mycket professionell och höll mig medveten om allt som hände. Om jag hade några frågor var han alltid tillgänglig att svara på. Detta var mitt första hemköp, jag visste inte mycket om låneprocessen, han gjorde det väldigt enkelt att förstå de saker jag hade frågor om. Jag gillade verkligen att arbeta med honom. ”
Han är en låneansvarig som arbetar med en grupp investerare som är villiga att finansiera alla projekt eller låna dig alla belopp med mycket låga räntor. Kontakta Benjamin Briel Lee E-post: 247officedept@gmail.com Whats-appnummer: + 1-989 -394-3740.