måndag 13 september 2010

Ett nödvändigt gott.

Jag tänkte låta bli att kommentera valet. Men uppmanar alla att gå och rösta, och det finns ett mänskligt, kristet parti, rösta på dom.
Oj, det blev mer politik än vad jag tänkt mig.

Men arbete, jobb - det finns något positivt med att arbeta. Det är inte något nödvändigt ont som helst skall undvikas.
Jag tror att vi är skapade till arbete, en viss möda, för att göra livet meningsfullt och värt att leva. Man gör något, presterar. Vilket skänker en härlig tillfredsställelse.

Sen kan man arbeta för mycket, vara stressad, bli utbränd och allt det som för mycket arbete och belastning kan ge.

Jag har haft förmånen att träffat många som kommit tillbaka efter en tuff tid, borta från arbete, sjukskrivna. Ofta finner de en tillfredsställelse i att börja arbeta igen.

Jag tror nämnligen att arbete är något nödvändigt gott.

2 kommentarer:

Sjöléns sa...

Bra skrivet kära broder!!

Esil Agni sa...

Braa! Men dom som "kommit igen" fick aldrig komma till tals i massmedia. Då kanske Alliansen fått "poäng".