onsdag 13 januari 2010

Tidsomställning, snö och minus grader.

Vilket mottagande!

Att komma hem till ett vintrigt Sverige är fantastiskt. Snö, minusgrader, rimfrost och tystnad. Det var underbart att kliva av planet och andas den friska, kalla luften.
Jag upplevde att allt jag gjorde efter vi kommit hem relaterades mot Indien. Trafiken var lugn och tyst. Bilen var tyst och bekväm. Flygplatsen var ödslig. Att handla var nästa lika exotiskt som att handla i Indien första gången.

När vi väl kom hem stod middagen på bordet. Ugnsstekt karré, potatis och morötter i ugn och brunsås. Det gick inte att få tag i på en indisk resturang, men så självklart hemma hos famlijen Gustafsson.

Vilket mottagande!

3 kommentarer:

Indianerna sa...

Man uppskattar Sveriges tystnad och renhet när man bott här ett tag, det tog man för givet innan.

Förstår att ni blev väl mottagna hemma i Trelle. Här blev det lite väl lugnt. Tur att syster är kvar i alla fall!

Hälsa Ann-Christin!

Lisa

Josef sa...

Tack Lisa.
Jag känner att jag blivit rikare av besöket hos er. Något jag kommer vara tacksam för resten av livet.
Hälsa Robin och barna.

Esil Agni sa...

Välkommen hem, Josef. Du behövs i Lidköping/Kållandsö/Spiken och Sverige. Jag har för mycket Kongo i mig för att uppskatta snö och kyla. Men alla dofter längtar jag tillbaka till. Den höga luften och renheten här i Sverige uppskattar jag verkligen.