söndag 14 juni 2009

Lokal fundering

Det har inte varit så många lokala funderingar på bloggen som jag trodde det skulle bli, men nu kommer en:

Min fru var på syjunta för första gången här ute på öna. Det var 6 - 7 tjejer i hennes ålder, runt 30 alltså. Alla tjejerna hade flyttat ut till Kållandsö för männen var härifrån.

Tillfällighet, nja jag vet inte.
Antingen så finns en norrländsk gen i oss Kållandsö karlar att vi skaffar bara en kvinna om hon flyttar hit. "Vi flytt int", som norrlänningen säger.
Sen kan det ju vara så att våra fruar och sambos och allt vad det nu heter faktiskt inser, som vi gjort för länge sedan, att Kållandsö är en fantastisk plats att bo på.
Eller som den 40-årige Kållandsöbon sa på frågan varför han skaffade hus på Kållandsö som ungkarl:

Om du bodde i paradiset, skulle du då flytta därifrån?

3 kommentarer:

Makena sa...

Ja det är underbart på Kållandsö! Jag njöt i fulla drag veckan som gick och det trots avsaknad av badväder. Det säger endel. Hörde att du fått ryggskott. Så jobbigt!! Hoppas det snart blir bättre.

Josef sa...

Jag är bättre redan nu. Har kommit igång att flytta igen efter ett par dagars uppehåll.
Vi ses nästa gång ni är nere.

bergenwall sa...

I vår släkt har vi också en konstig tradition på mans sidan.

Min farfar,pappa och jag,har alla fått fruar från Mälardalen.(märkligt)

Nu är ingen av oss boende på Kållandsö, men nära inpå och än är det inte för sent för en flytt.

V v v v Thommy Bergenwall