söndag 7 juni 2009

EU-valet del 2

JA, jag röstade. Dels slog plikten till och ett visst samvete, jag är ju ändå medlem i ett parti.
Men det starkaste argumentet tycker jag är att om man inte röstar och gör det man kan och har möjlighet till i en demokrati - då har man ingen rätt att klaga sedan heller att ngt är fel, för man har ju inte gjort vad man kunnat göra.

Men jag tror egentligen inte man förvandlar och ändrar på ett land utifrån och in. Politik och politiker behövs men de kan inte förvandla människor, men det kan Jesus, förmedlad genom kärlek av medmänniskor. Men det kanske också är politik - det kunde ju vara en grund för ett parti - ingen ideologi, utan ett brinnande hjärta får styra.

Som "Kasta Sten" uttryckte det, "En röst för de svaga och utslagna".

4 kommentarer:

Thommy Bergnwall sa...

Hjärtat ska ha en dominerande plats och hjärnan får ta det utrymme som blir kvar,då blir det en bra balans.

Vi forsätter vår vandring och gör det vi ska, vi gör det bästa för vår nästa.

Josef,din jordiske far tiger stilla i sin kärlek,han lät bli att rösta.

Var välsignad Josef och ha en skön dag i vårt vackra kållands ö.

V V V V THOMMY BERGENWALL

Makena sa...

Kul att Alf fick Kds mandat tycker jag! :) Fast hade förståss varit spännande och se vad Ella Bohlin gick för med...

Ha det gott, hoppas vädret hos er är bättre än här!

Josef sa...

Visst kul för Alf, men Kd väljarna visar att man inte vill förnya och föryngra...ett döende parti?!?

Makena sa...

Ja det var ju också ett sätt att se det. Så tänkte inte jag. Bara det att Alf är bra liksom. Hoppas verkligen inte det är som du säger...