torsdag 4 juni 2009

EU-valet

Jag funderar på att skita i att rösta. Jag är både politiskt intresserad och engagerad och har lyssnat och följt debatten relativt noga. Men det finns inget, verkligen ingenting som motiverar mig att rösta.
Just detta saknar jag i debatten; varför är ingen intresserad? Kanske just därför att det är ointressant och kanske oviktigt. T ex Sverige har 19 av 736 platser i parlamentet - min röst betyder inget i sammanhanget. Min uppfattning är att alla som ställer upp i valet är bara där för pengarna, 140 - 150 tusen i månanden. Det skulle jag bli sosse för...nä skoja bara, då dör jag hellre. Men fatta...det blir inte ens seriöst.
Två argument:
Om EU är priset för att slippa krig i Europa så är det värt det. Rösta!

Om man inte röstar ger man inte EU någon legitimitet, alltså EU:s inflytande/styrka minskar...kanske. Rösta inte!

Vi får se, jag återkommer med hur jag gjorde. Kanske slår plikten till...kanske. Om jag har tid.

3 kommentarer:

Thommy Bergenwall sa...

Jag gör som Jesus....

Det är inte Eu som är svaret på framtiden.

En folk väckelse är enda räddningen.

Ingen politiker är värd min röst,den vill jag ge dom små och svaga och Jesus så klart.

V v v v T.B

Makena sa...

Svårt det där. Men vi hade nog tänkt rösta, men glömde att vi är borta...hm

Tack för igår!Alla jag pratat med var supernöjda! Hoppas ni inte är alltför trötta idag...själv fick jag sova till 10:30 :) Hälsa Ann-Christin.

thommy bergenwall sa...

Josef har du fallit=röstat.

v v v v t.b