måndag 13 juli 2009

Förrättningsman

I kampen för äktenskapets bevarande som samhällets grund och människans bästa har jag valt att tacka ja till att bli förrättningsman - alltså kunna viga människor in i äktenskapet - för tydlighets skulle vill jag påpeka att min uppfattning är att ett äktenskap är mellan en man och en kvinna - exklusivt.

Under söndagen hade jag mitt första samtal med det blivande brudparet, vilket både var spännande och intressant i vart fall från min synvinkel.

Jag har inte fått behörigheten ännu men har blivit informerad om att en kortare utbildning skall genomföras innan jag ordineras till förrättningsman inom vårt samfund - TRPO, Trosrörelsens predikant organisation.

3 kommentarer:

Bergenwall sa...

Ser att du har varit på hugget Josef.

Här kommer en liten kommentar.

Vi får vara rädda om det exklusiva.

Vi får be en Elia bön för vädret.

Snart kommer världen till Trälle.

Var välisgnad du och familjen.

v v v v T.B

Arvid sa...

Da jeg så overskriften, tenkte jeg at forretningsmann, det er han jo.
På norsk forretningsmann det samme som affärsmann på svensk.

bergenwall sa...

Har laddat ner en spännande artikel på min blogg om en kärnfamilj som man hittat och som daterad för ca4.600.

Det kan vara bra att veta nu när du skall bli författningsman.

V v v v T.B