lördag 11 juli 2009

Det regnar och regnar...

Nu har det regnat i Spiken i en vecka - ca 200 mm - vilket motsvarar 3 månaders normalnederbörd. Jag har aldrig varit med om maken. Rotblöta...verkligen.
Det var t o m så att en kund peka på mig och sa att jag skulle be att det sluta, för "...du är väl sån där pastor?"
Det enda som är positivt är att jag är den ende i Spiken där man kan sitta torrt och varmt, vilket gör att det varit väldigt mycket folk hos mig några dagar. Inget ont som inte för något gott med sig.
Men nu har det regnat nog - låt oss be.

Vår Fader som är i himlen, låt det sluta regna i Spiken och på Kållandsö fr o m imorgon söndag.
Din är ära, makt och härligheten i evigheters evighet. Amen

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vet du hvor mye vann det egentlig er? Om det ble samlet i en beholder med grunnflate 1 x 1m vil vannet nå 20cm opp. Det tilsvarer 200 liter eller 0.2m3. På en vanlig hustomt på 1 mål vil det tilsvare 200.000 liter vann.
eller 200 tonn.

Kællen på Begby

Benedictus sa...

herlig!!!