tisdag 22 maj 2012

Bäver kul.

Efter gårdagskvällens gräsklippning, blev det en promenad ner till sjön för att kolla nya båtplatsen. När jag kom ut på brygga var det något som rörde sig på lerbanken framför mig, 5 - 10 meter bort.
En grävling tänkte jag, och tog något steg bakåt, men nyfikenhet fick mig att gå fram igen. Snart uppdagades det en bäver som slank ner i vattnet. Han hade varit upp på land och plockat sig en grön kvist som han genast började kalasa på när den kom ner i vattnet. Jag konstaterade snabbt att han inte sett mig, trots att jag var så nära. Försiktigt försökte jag dra upp mobilen för att föreviga ögonblick, men när jag släppte blicken från bäver smällde det till i vattnet och han var bort.
 Men kul, att se en bäver 200 meter från huset och ha turen att komma så nära. Nästa gång skall jag få en bild på´n.

Inga kommentarer: