söndag 21 februari 2010

Välkommen till Spiken - idag öppet.



Äntligen kom jag till Spiken. Igår lördag kom jag inte fram p g a höga drivor. Jag försökte allt men när drivorna gick över motorhuven kunde jag inte se nåt och körde rakt in i en häck.
Inget farligt hände och bilen grävde jag och pappa loss, men den fick stå tills idag då jag ville gör ett nytt försök att ta mig till jobbet.

Det var inga problem att komma till stan och hämta tidningar och varor men när jag kom till Spikenvägen var det stopp. Ingen hade plogat, plogbilen hade gett upp så vad göra? Det var bara att åka hem och äta frukost.

Under tiden jag stekte ägg och bacon ringde en trogen kund och sa att Entorp:e vägen var öppen - hennes gubbe plogar den. Då var det bara ge sig iväg, och nu är det alltså öppet.

Vi får se hur många kunder det blir men jag har redan haft en, så...

Varmt välkomna - kaffet är bryggt och solen skiner.

4 kommentarer:

Sjöléns sa...

Vilka bilder och vilket liv ni lever... Både Per och jag har önskat fler än en gång att vi varit i Sv denna varga vinter, det är inte ofta man får upplever detta nu.

Kramar Stina

Indianerna sa...

Det skulle inte sitta fel med en fika i Spiken!
Hoppas snön är kvar tills vi kommer i mars...

Lisa

bergenwallaren sa...

snart är det sommar!!!!!!
v v v v t.b.

Sjöléns sa...

Har ni fullt upp med huset eller? Jag saknar bloggandet broder... : )

Många kramar lilla syster